لیزر فول بادی یکی از روش‌های موثر و پر‌کاربردی است که به رفع موهای زائد شما کمک می‌کند. امروزه مراکز مختلفی، خدمات مربوط به لیزر فول بادی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند، اما نکات ریزی در این باره وجود دارد که بد نیست از آن‌ها مطلع شوید. در ادامه قصد داریم به بیان این نکات بپردازیم. اگر شما هم قصد انجام لیزر را دارید، بهتر است با ما همراه باشید تا با این نکات آشنا شوید:

ناحیه های لیزر فول بادی

 همگی می‌دانیم که لیزر چیست و برا چه مواردی کاربرد دارد. رفع موهای زائد بدن یکی از چالش‌ها و مشکلاتی است که در ظاهر جزئی، اما در باطن پراهمیت تلقی می‌شود. موهای زائد ممکن است برای افرادی که به زیبایی و جذابیت بیشتر بدن خود اهمیت می‌دهند یا افرادی همانند ورزشکاران  به یک دغدغه اساسی تبدیل شود. در حال حاضر، رفع موهای زائد، روش‌های مختلفی دارد که همه ما با آن‌ها آشنا هستیم؛ اما همه این روش‌ها دارای معایب و مزایایی هستند. به عنوان مثال، اگر بخواهید موهای زائد را به روش‌های موقتی از بین ببرید، مجبور هستید هر بار، وقت و هزینه زیادی را صرف آن نمایید؛ اما در صورتی که برای هزینه و وقت خود ارزش قائل باشید، به سراغ روش‌های دائمی رفع موهای زائد مانند لیزر فول بادی می‌روید.

منظور از لیزر فول بادی، لیزر کدام قسمت‌های بدن است؟

 صورت

 اولین و مهم‌ترین قسمت بدن که دارای موهای زائد است و در زیبایی شما تاثیر به‌سزایی دارد، کدام از ما می‌توانیم تاثیر موهای زائد در زیبایی صورت را انکار کنیم. اولین چیزی که افراد مختلف در برخورد با شما می‌بینند، صورت شما است. صورت، یکی از قسمت‌های مهمی است که در لیزر فول بادی به آن توجه ویژه‌ای می‌شود.

لیزر صورت در فول بادی

 زیر بغل

 زیر بغل که موهای زائد ضخیمی دارد، یکی از قسمت‌های مهم بدن در لیزر است. افزایش موهای زائد در زیر بغل و ضخیم شدن آن، یکی از عواقب شیوکردن مکرر زیر بغل است. همچنین تیره شدن پوست و شل شدگی این ناحیه نیز ممکن است در اثر شیو کردن مکرر ایجاد شده باشد؛ اما چاره چیست؟! یکی از راه‌حل‌های کاربردی و موثر که برای از بین بردن موهای زائد و البته ضخیم زیر بغل به خانم‌ها و آقایان توصیه می‌شود، لیزر است.

دست‌ها و پاها

 رویش مو در پاها و دست‌ها، هم برای آقایان و هم برای بانوان می‌تواند آزاردهنده باشد. اگر دست‌ها و پاهای شما دارای موهای ضخیم و تیره رنگ هستند، لیزر فول بادی می‌تواند یک روش مناسب و موثر برای شما باشد. استفاده از لیزر موجب از بین رفتن موهای زائد تیره رنگ پاها و دست‌ها می‌شود. در صورتی که موهای زائد شما نازک هستند، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت نمایید  تا از رفع موهای زائد خود توسط لیزر اطمینان پیدا کنید.

 شکم، کمر و پشت بدن

 شکم یکی از قسمت‌های بدن است که ممکن است دارای موهای زائد باشد. استفاده از لیزر فول بادی موجب از بین رفتن موهای زائد شکم، کمر و پشت بدن نیز می‌شود. البته در صورتی که قبلا از اپیلاسیون استفاده کرده باشید، موهای این ناحیه از بدن، ضخیم‌تر و تیره‌تر خواهند شد که موجب عملکرد بهتر لیزر می‌شود.

 بیکینی و باسن

 باسن از جمله نواحی حساس بدن است که موی زائد آن ممکن است آزاردهنده باشد. یکی از بهترین گزینه‌ها برای از بین بردن موهای زائد ناحیه بیکینی، لیزر است. لیزر فول بادی شامل بیکینی و باسن هم می‌شود، اما معمولا برای از بین بردن موهای زائد این ناحیه به تعداد جلسات بیشتری نیاز است!

لیزر بیکینی در فول بادی

 

قبل از لیزر فول بادی چه کار کنیم؟

 یکی از سوالاتی که ممکن است برای هر یک از ما ایجاد شود، این است که اقدامات مورد نیاز برای قبل از لیزر چیست؟ به طور کلی یکی از توصیه‌های مهمی که در این زمینه بیان می‌شود، اجتناب کردن از اپیلاسیون، ۲ تا ۴ هفته قبل از لیزر است. به طور کلی نباید قبل از انجام لیزر از هیچ مواد آرایشی و عطر بر روی پوست استفاده کنید. همچنین در صورتی که فکر می‌کنید تحمل درد لیزر را نخواهید داشت، بهتر است حدود ۳۰ دقیقه قبل از لیزر از پماد کاهش درد لیزر کمک بگیرید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. از دیگر مواردی که قبل از انجام لیزر به افراد توصیه می‌شود، شیو کامل موهای زائد ناحیه بیکینی است.

 چرا لیزر فول بادی؟

 هزینه کمتری دارد

یکی از دلایلی که افراد مختلف را به سمت لیزر فول بادی سوق می‌دهد هزینه پایین این روش نسبت به روش‌های دیگر است. شاید بگویید، هزینه لیزر فول بادی نسبت به روش‌های دیگر کم نیست! اما اگر مجموع هزینه‌هایی که برای شیو کردن و اپیلاسیون مکرر موهای زائد نیاز است را جمع کنید، متوجه اختلاف هزینه‌ها خواهید شد! لیزر یکی از روش‌هایی است که به شما کمک می‌کند به طور دائم از موهای زائد خود خلاص شوید. این روش تاثیرگذار یکی از روش‌های رایجی است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرعت رشد مو را کم می‌کند

اگر تاکنون از روش‌های شیوکردن و اپیلاسیون استفاده کرده‌اید، حتما می‌دانید که این روش‌ها، موجب افزایش ضخامت و تعداد مو می‌شوند که اوضاع را بدتر می‌کند! در صورتی که از اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کنید، سرعت رشد موهای شما افزایش پیدا خواهد کرد؛ در حالی که لیزر، ضخامت، تعداد مو و همچنین سرعت رشد آن را به مرور زمان کاهش داده و موجب متوقف شدن آن می‌شود.

یک بار برای همیشه مو‌های زائد خود را از بین ببرید

استفاده از روش‌هایی مانند اپیلاسیون و شیو کردن، موجب از بین رفتن کامل موهای زائد شما نمی‌شود. به طور کلی، بسته به سرعت رشد موهای زائدتان مجبور خواهید بود، هر ماه یک‌ بار یا دو بار و حتی بیشتر، این روش‌ها را تکرار کنید. مطمئناً از بین بردن تمامی موهای زائد بدن یک یا دوبار در ماه، آن هم به طور کامل، امری غیرممکن و بسیار زمان‌بر خواهد بود!

درد کمتری خواهید داشت

با لیزر فول بادی درد کمتری حس می‌کنید. اگر از وکس و اپیلاسیون استفاده کرده باشید، حتماً می‌دانید که درد ناشی از کشیدن مو بسیار بیشتر از درد جزئی لیزر فول بادی است. البته همین درد جزئی لیزر فول بادی هم با استفاده از بی‌حس‌کننده‌ها و یخ‌ها قابل کاهش دادن است. در مورد درد لیزر فول بادی، این نکته را هم بهتر است بدانید که با افزایش تعداد جلسات لیزر، درد آن به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند. همین درد نیز به هیچ وجه، قابل مقایسه با دردهای اپیلاسیون و موکن‌های برقی نیست!

آیا لیزر فول بادی عوارض دارد؟

 لیزر، همانند اپیلاسیون و دیگر روش‌های رفع موهای زائد بدن، نیازمند تکنسینی باتجربه، متخصص و با مهارت کافی است. از این رو، بهتر است قبل از مراجعه به مرکز رفع موهای زائد، در مورد تکنسین آن و روش کار آن‌ها تحقیق کنید. از جمله عوارض لیزر فول بادی که در اثر کار نیروی غیرمتخصص و بی‌تجربه ایجاد می‌شود، می‌توان به ایجاد سوختگی و لکه‌های پوستی اشاره کرد. البته عوارض جانبی که ممکن است در اثر لیزر فول بادی ایجاد شود، بسیار پایین است.

به منظور جلوگیری از هر نوع عوارض، حتی جزئی و احتمالی بهتر است به مراکزی مراجعه کنید که اپراتورهای حرفه‌ای و تحت نظر پزشک متخصص زیبایی در آن فعالیت می‌کنند. همچنین بهتر است بدانید، لیزر به لایه سطحی پوست هیچ گونه آسیبی نمی‌رساند، بلکه از آن عبور کرده و موجب رفع موهای زائد بدن می‌شود و با تحریک کلاژن‌سازی در لایه‌های زیرین پوست موجب بهبود بافت پوست می‌شود.

بعد از لیزر فول بادی چه کارهایی باید انجام دهیم؟

توصیه‌های مختلفی برای مراقبت‌های بعد از لیزر فول بادی توسط متخصصین پوست و زیبایی ارائه داده می‌شود که از جمله مهم‌ترین  آن‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهتر است بعد از لیزر، آب زیادی بنوشید.
  • از برنزه کردن پوستتان جلوگیری کنید.
  • از رفتن به استخر و سونا جلوگیری کنید.
  • پوست‌تان را گرم نکنید و در معرض مستقیم تابش نور خورشید قرار نگیرید.
لیزر مو

 آیا لیزر موهای زائد دوره نقاهت و ریکاوری دارد؟

 لیزر هیچ گونه دوره نقاهت و ریکاوری ندارد و تنها بر روی فولیکول‌های مو تاثیر گذاشته و موجب حذف آن‌ها می‌شود.

 تعداد جلسات مورد نیاز برای از بین رفتن موهای زائد با لیزر فول بادی چقدر است؟

 معمولا تعداد ۸ جلسه برای رفع کامل موهای زائد توصیه می‌شود که فاصله آن‌ها یک ماه است. پس از آن، می‌توانید هر ۶ ماه یک بار یا هر سال یک بار، لیزر موهای زائد خود را تمدید کنید.

برای انجام لیزر فول بادی چه کنیم؟

 برای انجام لیزر فول بادی ابتدا باید به یک پزشک متخصص و کلینیک زیبایی و لیزر درمانی مراجعه کنید. قبل از انجام لیزر، موهای زائد خود را  به طور کامل شیو کنید. به منظور رفع درد لیزر، می‌توانید از بی‌حس‌کننده‌های مخصوص آن استفاده کنید.  در مرحله دیگر، اپراتور دستگاه لیزر را روی پوست شما قرار می‌دهد و بر اثر تابش اشعه‌های لیزر، موهای زائد شما از بین می‌رود.  سپس کافی است مراقبت‌های آسان بعد از لیزر را رعایت کنید و سالی یک‌بار آن را تمدید کنید.

هزینه لیزر فول بادی
هزینه لیزر فول بادی مربوط به ابتدای سال 1401

نکته پایانی

لیزر فول بادی یکی از روش‌های مناسب و موثر برای افراد با موهای زائد ضخیم و تیره است. اگر شما هم از شیو کردن روزانه موهای زائد خود خسته شده‌اید و دوست دارید پوستی صاف و زیبا داشته باشید، بهتر است این روش را به عنوان بهترین راه از بین بردن موهای زائد امتحان کنید.

fa_IRفارسی