لیزر موهای زائد پا

لیزر موهای زائد پا تنها روش برای خلاص شدن از شر اپیلاسیون و خارش و جوش‌ها و موهای زیرپوستی است و شما را برای همیشه از شیوها و اپیلاسیون‌های هفتگی نجات می‌دهد. اما به خاطر جدید بودن این روش و فراگیر نشدن آن هنوز عده‌ی زیادی از لیزر موهای زائد پا می‌ترسند و شایعاتی که در مورد عوارض آن است را باور می‌کنند. در این مقاله همراه شماییم تا لیزر و فواید و  مضرات آن و اینکه آیا برای شما مناسب است یا نه را بررسی می‌کنیم.

پوشیدن دامن‌های کوتاه و شلوارک برای اکثر خانم‌ها به خاطر داشتن موهای زائد در پا چندان خوشایند نیست. آن‌ها یا باید هر هفته با روش‌های دردناکی مثل وکس، موم و اپیلیدی اپیلاسیون انجام دهند یا هر چند روز یک بار موهای پاهایشان را شیو کنند. این در حالی است که برای اکثر خانم‌ها پوشیدن دامن‌های کوتاه و شلوارک لذت‌بخش است اما به خاطر زحمت و درد اپیلاسیون از خیر این لذت می‌گذرند. سختی اپیلاسیون وقتی دوچندان می‌شود که پوست شما حساس بوده و بعد از شیو و اپیلاسیون موهای زیرپوستی باعث ایجاد خارش و درد می‌شوند.

لیزر موهای زائد پا در آرامش

لیزر موهای زائد پا مناسب چه کسانی است؟

هر شخصی اعم از زن و مرد اگر به بیماری خاصی ابتلا نداشته باشد و از نظر پزشک مانعی برای لیزر نداشته باشد می‌تواند از لیزر برای رفع موهای زائد پا استفاده کند. لیزر موهای زائد پا علاوه بر بانوان مورد درخواست بسیاری از آقایان نیز می‎باشد. کسانی که ورزش می‌کنند و به طور مداوم در باشگاه‌ها هستند و یا در مسابقات ورزشی شرکت می‌کنند و موهای زائد پا علاوه بر جلوه زشت باعث کشیده شدن و شکستن مو و در نتیجه احساس درد می‌شود بیشترین تقاضا را برای لیزر موهای زائد پا دارند. اکثر ورزشکاران و بدنسازان از روش لیزر برای حذف موهای ناخواسته پا استقبال می‌کنند.

همچنین بانوانی که هر هفته به باشگاه می‌روند و به صورت مداوم ورزش می‌کنند و از لباس‌های ورزشی چون شورت و شلوارک ورزشی استفاده می‌کنند از آن جایی که نمی‌توانند به طور مداوم از روش‌های کوتاه مدت اپیلاسیون استفاده کنند لیزر موهای زائد پا را بهترین روش حذف موهای مزاحم می‌دانند.

اگر شما هم در قسمت پاها دچار پرمویی هستید و نمی‌توانید از شلوارک و دامن و لباس‌های کوتاه استفاده کنید، اگر به صورت مداوم باشگاه می‌روید و موهای زائد پا جلوه‌ خوبی برایتان ندارد، اگر بعد از اپیلاسیون و شیو پاها دچار درد و خارش و خونریزی‌های خفیف در ناحیه موهای زیرپوستی می‎شوید بهترین راه‌حل برای شما لیزر موهای زائد پا است. لیزر موهای زائد پا علاوه بر رفع این نگرانی‌ها و مزاحمت‌های موهای زائد برای شما، شما را برای همیشه از شر موهای زائد رها می‌کند و پاهایی زیبا با پوستی لطیف برای شما ارمغان می‌آورد.

زمان از بین رفتن موهای زائد پا

همچنین لیزر برای پاهایی که پوست روشن و موهای زائد تیره دارند بهترین جواب را می‌دهد. دستگاه لیزر معمولا روی فولیکول سیاه مو حساس است و موهای سیاه را از بین می‌برد برای همین موهای بور یا روشن کمتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند. همچنین وقتی پوست بدن تیره است لیزر پوست را نیز می‌سوزاند. البته دستگاه‌های لیزری نیز مخصوص پوست‌های تیره وجود دارد اما عموما پوست روشن و موی تیره بهترین جواب را می‌گیرد.

آیا لیزر موهای زائد پا دائمی است؟

لیزر موهای زائد پا برخلاف سایر روش‌های از بین بردن موهای زائد دائمی است و شما با چند جلسه لیزر درمانی برای همیشه از شر موهای زائد خود خلاص می‌شوید. تنها نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که معمولا بعد از چند ماه از آخرین جلسه لیزر نیاز است یک جلسه دیگر نیز لیزردرمانی کنید. اما نکته حائز اهمیت این است که حتی در صورت رشد مجدد موهای زائد این موها حالت کرک مانند و نازک و ضعیف خواهند بود و نیاز به شیو و اپیلاسیون نخواهد داشت.

لیزر موهای زائد پا چند جلسه طول می‌کشد؟

تعداد جلسات لیزر موهای زائد پا بستگی به حجم مو دارد. افرادی که تعداد تار موی بیشتری دارند نیاز به جلسات بیشتری نیز خواهند داشت زیرا رشد همه موها همزمان نیست و در زمان لیزر تعدادی مو در فاز رشد و تعداد دیگر در فاز استراحت است. از آنجایی که لیزر فقط موهایی را که در فاز رشد هستند تحت تاثیر قرار می‌دهد چند جلسه با فاصله‌های معین نیاز است تا بتواند تمام موهای زائد را از بین ببرد. بسته به نظر متخصص تعداد جلسات بین چهار تا هشت جلسه خواهد بود.

لیزر موهای زائد پا چه مدت طول می‌کشد؟

به طور کلی پاها بیشترین حجم لیزر را در کل بدن دارند و به همین دلیل زمان بیشتری نیز برای لیزر آن نیاز است. همچنین مدت زمان لیزر به حجم موها نیز بستگی دارد و هرچه تعداد موهای زائد بیشتر باشد و موها در تمام پاها گسترش یافته باشند لیزر زمان بیشتر می‌خواهد اما به طور تقریبی لیزر موهای زائد پاها حدود یک ساعت یا بیشتر زمان خواهد برد.

راه درست استفاده از لیزر موهای زائد پا چیست؟

هزینه لیزر موهای زائد پاها

بسته به حجم و تعداد موهای زائد پا و بزرگی و اندازه پا و همچنین تعداد جلسه مورد نیاز برای لیزر و جنسیت بیمار (حجم و تعداد موهای زائد در پاهای آقایان بیشتر از بانوان است) و همچنین محل لیزر و امکانات آن و تخصص تکنسین هزینه متفاوت خواهد بود اما اگر بخواهیم به صورت کلی مبلغی را تعیین کنیم این مبلغ از حدود 200 هزار تومان تا 500 هزار تومان در هر جلسه خواهد بود.

البته مبلغ فوق در مقایسه با هزینه و وقتی که برای شیو و اپیلاسیون هفتگی می‌گذارید مقرون به صرفه‌تر است و شما با یک بار هزینه برای همیشه از شیو هفتگی و اپیلاسیون و هزینه موم و وکس خلاص خواهید شد.

مزایای لیزر موهای زائد پا

به طور کلی بزرگ‌تترین مزین موهای زائد دائمی بودن آن است و بیشترین دلیل محبوبیت لیزر و افزایش روزافزون متقاضیان آن نیز همین مورد است. موارد دیگر مانند صرفه‌جویی در وقت و پول شما در درازمدت، بی‌درد بودن آن در مقایسه با اپیلاسیون با موم و وکس و اپیلیدی، لطافت پوست به علت از بین رفتن موهای زبر و ریشه آن از پاها، یکدست شدن و روشن شدن رنگ پوست به خاطر از بین رفتن رنگدانه‌های مربوط به فولیکول‌های مو، براق و روشن شدن پوست پا و از همه مهم‌تر بالا رفتن حس اعتماد به نفس و احساس زیبایی و استفاده از شلوارک و دامن‌های کوتاه بدون نگرانی از مزایای مهم لیزر و دلایل استقبال از لیزر به صورت روزافزون است.

عوارض لیزر موهای زائد پا

لیزر یک روش بدون عارضه و بدون آسیب است و اما در صورتی که توسط متخصص صورت نگیرد ممکن است عوارضی مانند زخم، لک و تاول ایجاد کند. به طور کلی لیزر ممکن است عوارض کوتاه مدتی به شرح زیر داشته باشد.

نتیجه لیزر موهای زائد پا

سوختگی و عفونت

رنگدانه‌های پوست تیره گرمای تولید شده توسط لیزر را بیشتر جذب می‌کنند و به همین دلیل ممکن است لیزر در اشخاصی که پوست تیره دارند باعث ایجاد سوختگی و در موارد حاد عفونت شود اما با مراقبت‌های بعد از لیزر می‌توان از این مشکل جلوگیری کرد.

هایپوپیگمانتاسیون

لیزر ممکن است باعث کاهش رنگدانه‌ها و در نتیجه روشن شدن رنگ پوست در بعضی نواحی شود که این عارضه مقطعی و  کوتاه مدت است اما باعث اذیت مراجعه‌ کننده می‌شود. استفاده دستگاه لیزر به طول موج مناسب، استفاده از روش خنک‌سازی هنگام لیزر، زمان تابش کوتاه، از کرم‌ ضدآفتاب به مدت شش هفته بعد از لیزر و دوری از گرما و نور خورشید باعث کاهش احتمال هایپوپیگمانتاسیون می‌شود.

هایپرپیگمانتاسیون

لیزر همچنین ممکن است باعث افزایش رنگدانه‌ها و در نتیجه تیره شدن رنگ پوست شود. این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که پوست بعد از لیزر زخم شود. معمولا پوست محل زخم تیره‌تذ از سایر نواحی می‌شود که این عارضه هم مثل هایپوپیگمانتاسیون کوتاه و موقتی بوده و طی چهار تا شش هفته بهبود پیدا می‌کند.

پوسته پوسته شدن و خارش پوست

ممکن است در بعضی از افراد محل لیزر به مدت کوتاهی پوسته پوسته و دچار خارش شود که این عارضه موقتی و کوتاه مدت بوده و در عرض چند روز بهبود پیدا می‌کند.

درد و تورم پوست

چند روز پس از لیزر موهای زائد پا، پوست در ناحیه لیزر شده قرمز و ملتهب می‌شود و ممکن است با درد و تورم نیز همراه باشد. این عارضه یکی از شایع‌ترین عارضه بعد از لیزر است که چند روز ادامه پیدا می‌کند و امری طبیعی و عادی است.

پوست صاف و براق با لیزر پا

با انجام مراقبت‌های بعد از لیزر عوارض بعد از حذف موهای زائد کاهش یافته و اتفاق نمی‎افتد. اما به یاد داشته باشید که تخصص تکنسین و معتبر بودن دستگاه مهم‌ترین مورد برای جلوگیری از عوارض یاد شده است. به همین دلیل گول مراکزی که تبلیغ لیزر ارزان می‌کنند را نخورید. هیچ چیز ارزانی بی‌دلیل نیست و مطمئن باشید جاهای ارزان برای شما گران تمام خواهند شد. برای انجام لیزر دنبال مرکز مطمئنی که مراجعه‌ کننده‌های قبلی از آن راضی بودند باشید و با خیال راحت لیزر انجام دهید زیرا که لیزر روش درمانی بدون ریسک است و نیازی به استرس و نگرانی برای شما نخواهد بود. با تداوم طول دوره درمان و تکمیل جلسات لیزر در کمتر از یک سال پوستی زیبا، درخشان و بدون موهای زائد مزاحم خواهید داشت. ما در مرکز لیزر موهای زائد در قم آماده ارائه خدمات لیزر برای شما هستیم و مفتخریم که از طرف شما مورد اعتماد بوده‌ایم.

fa_IRفارسی