وجود موهای زائد تأثیر زیادی در کاهش زیبایی خانم‌ها و آقایان دارد. البته موهای زائد در آقایان مشکلات زیادی ایجاد نمی‌کند، زیرا بعضی آقایان اصلاً به این موضوع اهمیت نمی‌دهند، اما در خانم‌ها این مشکل بسیار اهمیت دارد. اگر موهای اضافه‌ای در صورت خود ببینند خودشان آن‌ها را برطرف کرده یا به کلینیک زیبایی پوست و مو مراجعه می‌کنند. یکی از این روش‌ها لیزر مو پیشانی است.

پیشانی یکی دیگر از قسمت‌های صورت است که در بعضی از افراد موهای زائد در این ناحیه رشد می‌کند. در نتیجه زیبایی فرد را کاهش می‌دهد. در ادامه این مطلب در مورد لیزر مو پیشانی صحبت می‌کنیم.

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

امروزه لیزر کردن برای ازبین‌بردن موهای زائد بدن تبدیل به پرطرف‌دارترین روش برای رهایی از شر موهای نواحی مختلف بدن شده است. در چند سال گذشته آمار درخواست‌ها براى لیزر کردن موهای زائد بسیار زیادتر از قبل شده است. با انجام لیزر دیگر از مشکلات سالن‌های اپیلاسیون، تیغ، موم، موبر و دستگاه اپی لیدی که همگی از روش‌های بسیار دردناکی است، خلاص می‌شوید. علاوه‌براین موارد‌ با انجام لیزر دیگر جوش و موهای زیرپوستی را به چشم نخواهید دید.

با همه این ویژگی‌های بسیار خوبی که لیزر کردن دارد باید در انتخاب محل لیزر بسیار دقت کنید، زیرا با انتخاب غلط مرکز ممکن است عوارض بسیار زیادی به دنبال خود داشته باشد. مرکزی مطمئن است که از دستگاه‌های به‌روز دنیا با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، لیزر را اجرا کند.

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

لیزر موهای زائد پیشانی

یکی از نقاطی که موهای زائد آن برای خانم‌ها و آقایان آزاردهنده است، موهای زائد پیشانی است معمولاً افراد از موی زائد این نقاط به‌شدت رنج می‌برند و به دنبال راه حلی برای رهایی از دست آنها هستند. لیزر مو پیشانی بهترین و راحت‌ترین روش برای ازبین‌بردن موهای زائد و اضافی ناحیه پیشانی است.

روش‌ها و راه‌های زیاد و متنوعی برای ازبین‌بردن و ریشه‌کن کردن موهای اضافی و زائد پیشانی وجود دارد. روش‌هایی مانند وکس، تیغ، اصلاح با بند و غیره هستند. هرکدام از روش‌هایی که گفته شد مشکلات و عوارض مختلف و زیادی دارد که این مشکلات گاهی کوتاه‌مدت و گاهی اوقات بلندمدت است.

لیزر موهای زائد اگر در محل مطمئنی انجام شود، نه‌تنها مشکلی برایتان به دنبال نخواهد داشت، بلکه یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها و روش‌ها برای ازبین‌بردن موهای پیشانی خانم‌ها و آقایان است.

اگر قصد انجام لیزر موی پیشانی دارید ولی نگران این هستید که آیا انجام این کار محدودیتی برایتان دارد یا نه، باید در پاسخ گفت که این کار هیچ محدودیت خاصی و ویژه‌ای برای شما ندارد. البته برای این کار باید برخی از موارد و نکات را رعایت کنید.

اولین و مهم‌ترین چیزی که باید قبل از انجام‌دادن لیزر به آن اهمیت دهید این است حتماً به متخصص پوست و مو مطمئن مراجعه کنید. این کار برای آن است که دکتر و متخصص بتواند مطابق با نوع و رنگ پوست و موی شما دستگاه لیزر مناسب و خوبی را برایتان انتخاب کند تا نتیجه مطلوب‌تری بگیرید.

برای انجام لیزر پیشانی باید دستگاهی که دکتر برایتان انتخاب کرده متناسب با پوست و مویتان تنظیم شود که اشعه‌های لیزر بتواند بهتر به پوستتان بتابد و روی موهایتان تأثیر بهتری بگذارد.

روش کار اشعه‌های لیزر به این صورت است که لیزر با گذشتن از پوست بدن و رسیدن به ریشه و پیاز مو به ملانین موهایتان می‌رسد. این اشعه‌ها توسط ملانین مو جذب می‌شود. اشعه‌های لیزر در ملانین گرمای کنترل شده‌ای را تولید می‌کند. این گرما باعث سوخته شدن ریشه مو می‌شود.

لیزر موهای زائد پیشانی

عوارض لیزر موهای پیشانی

با قطعیت و اطمینان کامل می‌توانیم بگوییم که عوارض لیزر موهای پیشانی از دیگر روش‌ها و راه‌های ازبین‌بردن موهای زائد بسیار کمتر است. در اکثر موارد کسانی که از لیزر برای درمان موهای زائد صورت و بدن خود استفاده کرده‌اند، دچار عارضه و مشکل خاصی نشده‌اند.

اولین و مهم‌ترین موردی که باید قبل از لیزر کردن به آن اهمیت دهید، این نکته است که اگر هرگونه مشکل پوستی یا حساسیت شدید دارید، به‌هیچ‌عنوان نباید از لیزر کردن برای برطرف‌کردن موهای زائد استفاده کنید. این‌گونه اشخاص باید اول توسط پزشک به درمان این مشکل خودشان بپردازند.

برخی از عوارض کوتاه‌مدتی که ممکن است بعد از لیزر کردن موهای زائد صورت و بدن برایتان به وجود بیاید شامل قرمزی پوست، سوزش، خارش، پیدا شدن دانه‌های ریز و قرمز روی پوست و غیره است. این عوارض تماماً موقت است و بعد از 24 ساعت یا نهایتاً 48 ساعت از بین خواهد رفت.

نکته دیگری که دقت نکردن به آن ممکن است باعث به‌وجودآمدن عوارض بدی بشود، استفاده از دستگاه نامناسب یا سری‌های مشترک برای افراد است که باعث انتقال بیماری‌های پوستی به دیگران خواهد شد.

اگر نگران جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد هستید حتما مقاله علت جوش زدن بعد از لیزر را مطالعه کنید.

نکاتی که قبل از انجام لیزر موهای پیشانی باید رعایت کنید

لیزر موهای پیشانی از زیرگروه لیزر مو برای صورت است. به دلیل اینکه پوست صورت بسیار حساس است باید حتماً به برخی نکات اهمیت داد تا از هرگونه عارضه و مشکلی پیشگیری کنید. برخی از این نکات که بهتر است قبل از انجام لیزر به آن توجه کنید عبارت‌اند از:

  • اگر هرگونه بیماری پوستی دارید باید حتماً قبل از لیزر کردن این موضوع را با پزشک خودتان مطرح کنید تا بهترین درمان برای موهای زائدتان را انتخاب کنید.
  • درصورتی‌که از هر نوع داروی خاصی استفاده می‌کنید باید حتماً با پزشک خود نوع و دوز آن را در میان بگذارید.
  • اختلال‌های هورمونی از مواردی است که ممکن است روی تأثیرگذاری لیزر مشکل به وجود آورد. باید قبل از لیزر کردن، این مشکل کاملاً درمان شود.
  • بهتر است قبل از انجام لیزر از انواع کرم و پودرهای موبر استفاده نکنید.
  • به‌هیچ‌عنوان قبل از لیزر کردن از مواد آرایشی روی پوست استفاده نکنید.
  • قبل از لیزر کردن باید موهای پیشانی را به‌خوبی شیو کنید، اما از موم یا کرم‌های موبر نباید استفاده کنید تا اشعه‌ها بتوانند به ریشه مو نفوذ کنند. در نهایت باید به ‌تمامی نکاتی که اپراتور لیزر یا پزشک بیان می‌کند، عمل کنید.
نکاتی که قبل از انجام لیزر موهای پیشانی باید رعایت کنید

مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد پیشانی

سریعاً بعد از انجام لیزر موهای پیشانی باید از کرم ضدآفتاب مناسب با پوستتان استفاده کنید. این کار به این منظور انجام می‌شود که بعد از لیزر، پوست به‌شدت حساس و نازک می‌شود. به همین دلیل احتمال این که خورشید باعث آفتاب‌سوختگی شدید شما بشود، وجود دارد.

بهتر است تا 48 ساعت پس از انجام لیزر پیشانی از مواد و لوازم آرایشی استفاده نکنید. همچنین گرفتن حمام داغ باید بعد از یک هفته و پس از انجام لیزر صورت گیرد، زیرا پوست بعد از لیزر حساس شده و آب داغ باعث قرمزی و سوزش آن می‌شود.

استفاده از هرگونه عطر و ادکلن تا 24 ساعت بعد از لیزر ممنوع است و نباید استفاده شود. همچنین هرگونه فعالیت‌های سنگین تا یک ساعت بعد از لیزر نباید انجام شود. باید تمامی نکاتی که اپراتور و پزشک بیان می‌کند، به‌دقت توجه کنید.

لیزر موهای پیشانی چند جلسه نیاز دارد؟

معمولاً برای لیزر موهای پیشانی باتوجه‌به تشخیص پزشک به 4 الی 6 جلسه لیزر نیاز است. این مورد که دقیقاً باید چند جلسه لیزر اجرا شود، توسط پزشک تشخیص داده می‌شود.

فاصله انجام جلسات لیزر نیز بسیار مهم است. معمولاً این فاصله بین یک ماه یا چهار هفته است که باز هم باید توسط پزشک و باتوجه‌به مواردی همچون نوع و رنگ پوست و مو اشخاص و مقاومت ریشه مو، جلسات لیزر مو مشخص شود.

چه کسانی نباید لیزر پیشانی انجام دهند؟

افرادی که بدنشان را برنزه کرده اند، نباید لیزر کنند، زیرا اشعه لیزر نمی‌تواند به خوبی به پوست نفوذ کند. استفاده از داروی راکوتان باعث نازک و حساس شدن پوست می‌شود. به همین دلیل زمانی که از این دارو استفاده می‌کنید، نباید لیزر انجام دهید.

اشخاصی که سابقه بیماری کلوئید دارند، نباید به‌هیچ‌عنوان لیزر موهای پیشانی را انجام دهند. اگر روی بدنتان اگزما، آکنه و غیره دارید، نباید از لیزر برای ازبین‌بردن موهای زائد استفاده کنید.

چه کسانی نباید لیزر پیشانی انجام دهند؟

بهترین مرکز لیزر موهای صورت

موی صورت بانوان اغلب نسبت به آقایان نازکتر است. هر چقدر مو نازک‌تر و کم‌رنگ‌تر باشد یا رنگ پوست تیره‌تر، انجام لیزر موهای پیشانی بسیار سخت‌تر می‌شود.

در کلینیک لیزر قم از فناوری‌های جدید و به‌روز لیزر دنیا استفاده می‌شود، به همین دلیل تأثیر بسیار خوبی روی از بین بردن موهای زائد خواهد داشت. اپراتورهای این مجموعه با سابقه بسیار عالی در این زمینه به بهترین شیوه و روش مراحل لیزر مو را برای شما اجرا می‌کنند.

لیزر موهای زائد چه مزیت‌های دارد؟

با لیزر موهای پیشانی از اصلاح پی‌درپی موهای زائد راحت می‌شوید. دیگر مشکلاتی نظیر موهای زیرپوستی، جوش و دیگر عوارض اصلاح به روش‌های قدیمی نخواهید داشت.

کلام آخر

لیزر موهای پیشانی روشی بسیار عالی برای رهایی از شر موهای زائد است. می‌توانید در مرکز لیزر قم تحت‌نظر پزشکان و اپراتورهای بسیار حرفه‌ای این کار را انجام دهید. به همین دلیل احتمال هرگونه عارضه جدی پس از لیزر برایتان به وجود بیاید به صفر خواهد رسید.

fa_IRفارسی