لیزر موهای زائد زیر بغل

بعد از رسیدن به سن بلوغ رشد موهای زائد زیر بغل در هر دو جنس مذکر و مونث رشد می‌کند. هرچند موهای زیر بغل وظایفی دارند و باعث جذب عرق بدن و خنک کردن بدن می‌شوند. اما از نظر زیبایی و بهداشتی  وجهه مناسبی ندارند و معمولا اکثر افراد اعم از مرد و زن به روش‌های مختلف این موها را از بین می‌برند. یکی از روش‌های بسیار محبوب از بین بردن موهای زائد، روش لیزر موهای زائد زیر بغل است که باعث از بین رفتن دائمی موهای زائد این منطقه می‌شود.

موهای زیر بغل علاوه بر مزاحمت برای شما و وجهه زشتی که دارد با جذب عرق بدن بوی بد عرق را در خود حفظ کرده و باعث انتشار بوی بسیار بد از شخص می‌شود. قبل از فراگیر شدن لیزر موهای زائد زیربغل اکثر افراد از روش‌هایی مانند پودرهای موبر، موم، وکس، کرم موبر، تیغ و ژیلت برای از بین بردن موهای زائد زیر بغل خود استفاده می‌کردند که روش‌ها هم موقتی بوده و در عرض دو سه روز دوباره موها رشد کرده و نیاز به اصلاح داشتند و سخت‌ترین و اذیت کننده‌ترین قسمت ماجرا هم اینجاست. هرچقدر که شما این موها را اصلاح کنید در عرض یکی دو روز باز به حالت اول برگشته و کل وقت و هزینه‌ای که شما برای از بین بردن این موها می‌کنید اسراف در هزینه است.

چرا لیزر موهای زائد زیر بغل مهم است؟

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که لباس دلخواهتان را بپوشید و در عرض  چند ثانیه متوجه خیس شدن زیر بغل خود از عرق و  بوی زننده آن شوید در حالی که در جمعی هستید که نمی‌توانید لباس خود را تعویض کنید. موهای زیربغل یکی از آزار دهنده‌ترین موهای زائد بدن است و بر خلاف موهای زائد پا یا دست شما چاره‌ای به جز از بین بردن آن ندارید و گرنه با جذب عرق و خیس کردن زیربغل لباستان علاوه بر خراب شدن لباس باعث ماندگاری بوی بد نیز می‌شود.

لیزر موهای زائد زیر بغل

مزایا

بعد از گذراندن تنها ۴ جلسه لیزردرمانی، موهای زائد زیر بغل به طول دائم از بین خواهد رفت.
از شکاف‌ها، موهای زبر، موهای زیر پوستی، فولیکول‌های ضخیم؛ بریدگی‌ها و علائم تیغ نجات خواهید یافت.
راحتی و آسایش را به ارمغان می آورد.
پوستی صاف، نرم، یکدست و روشن در ناحیه زیربغل خواهید داشت
گذشته از این در جراحی هایی که لزوم اعمال مستقیم روی این غدد وجود دارد، دستگاههای لیزر بعنوان یک ابزار مناسب و ایمن در دست جراحان شناخته شده اند که نه تنها عوارضی ایجاد نمیکنند بلکه نسبت به روشهای دیگر مزیتهایی هم دارند.
گزارشهای منتشر شده از تحقیقات علمی و FDA عارضه ای ناشی از لیزر موهای زاید زیر بغل بر روی غدد لنفاوی ناحیه ، گزارش نکرده اند.
ممنوعیتی از این نظر برای سنین مختلف و همچنین کسانیکه سابقه جراحی قبلی در این ناحیه داشته اند برای ازاله موها توسط لیزر وجود ندارد.

عوارض

درد

سوزش

فرمزی

تورم

سوختگی

تیرگی یا روشنی پوست

تنها عوارض لیزر هستند که با انتخاب دستگاه مناسب و مهارت متخصص پوست می‌توان از آنها پیشگیری کرد. به علاوه لیزر تنها به ۵ میلی‌متر از عمق پوست نفوذ می‌کند و برای روابط جنسی و باروری مشکلی ایجاد نمی کند. تاباندن آن به پوست نواحی حساس از قبیل تیروئید ، سینه ، زیر بغل و غدد لنفاوی خطری ندارد اما لیزر نواحی تیره تر مانند ناحیه تناسلی حتما باید زیر نظر متخصص انجام شود و نیازمند توجه بیشتر و تنظیمات خاص برای پیشگیری از سوختگی پوست است.

علاوه بر آن پوست زیر بغل بسیار حساس است و شیوهای مکرر باعث رشد موهای زیرپوستی و خارش آن ‌می‌شود. علاوه بر آن فولیکول‎های موهای زبر و تیره زیر بغل باعث سیاه شدن زیر بغل می‌شود. با لیزر موهای زائد زیر بغل ضمن از بین رفتن موهای سفت و تیره و ضخیم زیربغل، موهای زیر پوستی نیز از بین رفته و باعث بسته شدن منافذ می‌شود. بسته شدن منافذ بزرگ زیر بغل باعث صاف شدن پوست زیر بغل می‌شود و از بین رفتن فولیکول‌های مو باعث سفید و روشن شدن پوست این ناحیه می‌شود و علاوه بر این مزیت‌ها با لیزر موهای زائد زیربغل از شر شیو‌های مکرر، استفاده از موم و تحمل درد ناشی از کنده شدن موهای سفت این ناحیه، بریدن با تیغ و بوهای بد و لباس‌هایی که در عرض نصف روز بوی عرق می‌گیرند خلاص می‌شوید.

متخصصان پوست و مو به کسانی که پوستشان در ناحیه زیربغل مستعد حساسیت و تحریک است لیزر موهای زائد زیربغل را توصیه می‌کنند. چون روش‌های سنتی مثل موم و شیو باعث تحریک پوست می‌شود.

اقدامات لازم قبل از لیزر موهای زائد زیر بغل

  • بهتر است قبل از اقدام به لیزر برای موهای زائد زیر بغل خود با یک پزشک و متخصص پوست مشورت کنید تا با معاینه پوست تعیین کند که آیا لیزر مناسب پوست و نوع موهای زائد شماست یا نه. رنگ پوست و جنس مو در اثرگذاری لیزر بیشترین نقش را دارد و معمولا پوست روشن و موی تیره بیشترین جواب را می‌دهد. لیزر موهای زائد زیر بغل در حال حاضر در اکثر سالن‌های آرایشی و کلینیک‌های پوست و مو انجام می‌شود. اما شما باید این را در نظر بگیرید اکثر این افراد متخصص لیزر هستند و  نمی‌توانند در مورد پوست شما نظر بدهند و بهتر است قبل از مراجعه به این کلینیک‌ها به متخصص پوست مراجعه کرده و در صورت تایید دکتر به کلینیک‌ها و سالن‌های زیبایی مراجعه کنید.

قبل از اقدام به لیزر موهای زائد زیر بغل با پزشک متخصص پوست یا متخصص لیزر خود در مورد داروها و قرص‌هایی که مصرف می‌کنید، حساسیت‌های دارویی یا پوستی که دارید و جنس پوست و مشکلاتی که دارید صحبت کنید. به طور مثال مواردی مانند آخرین جلسه برنزه کردن پوست شما چه زمانی بوده، یا اینکه آیا به مستعد تبخال هستید و سابقه زخم‌های کلوئیدی را دارید یا نه در تصمیم پزشک مبنی بر اینکه آیا مناسب لیزر درمانی هستید یا نه تاثیر خواهد گذاشت.

  • ناحیه زیربغل به علت اینکه غده‌های لنفاوی و عرق در آن قرار دارند بسیار حساس هستند و مشورت با پزشک در این مورد قبل از اقدام به لیزر مورد تاکید است. همچنین لیزر موهای زائد زیر بغل مثل هر روش پزشکی دیگر عوارض خاص خود را دارد. عوارضی مثل التهاب، تورم، قرمزی و حتی سوختگی و ایجاد زخم و حساسیت از عوارض کوتاه مدت لیزر است و شما باید این عوارض را در کنار مزایایی مثل کاهش و رفع دائمی موهای زائد زیر بغل و بی‌نیازی از شیوهای مکرر قرار دهید و با مشورت با پزشک تصمیمی که به نفعتان هست را بگیرید.
  • استفاده از موم، وکس، اپیلیدی، موچین و سایر روش‌هایی که مو را از ریشه جدا می‌کند باعث تحریک پوست می‌شود بنابراین توصیه می‌شود شش هفته قبل از مراجعه به لیزر موهای زائد زیربغل به هیچ وجه از این روش‌های اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده نکنید.
  • چند روز قبل از جلسات لیزر از داروهای غلظت خون مانند آسپرین استفاده نکنید و همچنین چند هفته قبل از لیزر با پزشک یا متخصص لیزر خود در مورد منع دارویی و داروهایی که نباید مصرف کنید صحبت کنید.
  • حتما قبل از جلسه زیر بغل خود را با تیغ جدید و تمیز اصلاح کنید. چون پوست زیربغل به شدت مستعد به حساسیت است و با این کار شما احتمال بروز حساسیت کمتر می‌شود.
  • بهتر است قبل و بعد از هر جلسه لیزر از روند کم شدن موهای زائد خود عکس بگیرید تا شاهد تغییرات باشید. گاهی اوقات با رضایت بیمار این کار در کلینیک یا مطب و سالن آرایشی انجام می‌گیرد.
  • قبل از جلسه ناحیه زیر بغل را با آب گرم و صابون از هر گونه آلودگی پاک کنید. همچنین قبل از جلسه لیزر از هر گونه مام و اسپری استفاده نکنید. اگر بعد از رسیدن به کلینیک زیر بغل شما دچار تعریق شده است قبل از جلسه و استفاده از کرم بی‌حس کننده پوست زیر بغل را ضدعفونی کنید.
  • هنگام مراجعه به کلینیک و همچنین بعد از لیزر از لباس‌های گشاد یا رکابی استفاده کنید. لباس شما نباید به زیر بغلتان بچسبد و با ناحیه لیزر شده تماس داشته باشد زیرا ممکن است باعث تحریک و بروز حساسیت شود. همچنین لباس تنگ باعث افزایش تعریق و جذب عرق توسط لباس و آلوده کردن محل درمان خواهد شد.
  • شما و همچنین متخصص لیزر و هر کس دیگری که در اتاق مخصوص لیزر است باید در طول لیزر از عینک مخصوص استفاده کند چون در صورت عدم استفاده اشعه لیزر باعث آسیب به چشم می‌شود.

از بین بردن کامل موهای زائد زیر بغل نیاز به چند جلسه لیزر دارد؟

بسته به منطقه تحت لیزر و بافت مو تعداد جلسات لیزر متغیر خواهد بود اما در اکثر موارد رفع موهای زیر بغل به چهار تا شش جلسه لیزر نیاز خواهد داشت. اگر موهای زیر بغل بعد از لیزر رشد مجدد داشته باشند موهای نرم و نازکی خواهند بود اما از بین بردنشان به علت تاثیر کم لیزر روی موهای نازک سخت‌تر بوده  و به جلسات بیشتری نیاز خواهد داشت. به طور کلی لیزر موهای زائد زیر بغل به خاطر نازک بودن پوست این ناحیه و زبری و سیاهی موهای زیربغل و کم پشت بودن موها با سرعت بیشتری انجام شده شده و بهتر از سایر نقاط بدن نتیجه خواهد داد.

آیا لیزر موهای زائد زیر بغل روش دائمی است؟

لیزر موهای زائد زیر بغل بسته به نوع و بافت و ضخامت و رنگ مو و نوع و رنگ پوست و نوع دستگاه لیزر و شدت اشعه ممکن است دائمی یا موقت باشد. به طور مثال در لیزر با دستگاه الکساندرایت لیزر موهای ضخیم زیر بغل با چهار جلسه درمان به طور کامل برطرف می‌شود اما با لیزر الکس یا دیود ممکن است طول دوره درمان بیشتر شده یا بعد از لیزر موهای نازکی دوباره رشد کند.

خبر خوشی که در مورد لیزر موهای زائد زیر بغل باید بگوییم این است که بر خلاف لیزر سایر نقاط بدن که حجم و چگالی مو را کم می‌کند و به صورت کامل تمام موهای زائد را از بین نمی‌برد و رشد مجدد موهای زائد با تعداد و حجم کم و نازک‌تر دوباره اتفاق می‌افتد؛ در لیزر موهای زائد زیر بغل به علت موهای با تعداد کمتر و ضخیم و تیره‌تر معمولا لیزر به طور کامل این موها را از بین می‌برد.

آیا لیزر موهای زائد زیر بغل سرطان زاست؟

بروز انواع مختلف سرطان و همچنین سرطان پستان به عوامل ژنتیکی و محیطی و تغذیه، سن شروع بارداری، مصرف سیگار و سایر عوامل مضر سلامتی که خارج از این بحث است مرتبط است و ارتباطی به درمان با لیزر ندارد. اشعه لیزر به عمق چند میلی‌متری پوست می‌رسد و تنها قادر است که فولیکول‌های مو را از بین ببرد و اثر سوئی روی غدد لنفاوی زیر بغل نداشته و موجب سرطان پستان نمی‌شود.

fa_IRفارسی