لیزر ناحیه تناسلی – بهترین روش ازبین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی

موهای ناحیه تناسلی زبرترین و ضخیم‌ترین موهای کل بدن را دارد که معمولا بعد از شیو ظرف 48 ساعت دوباره رشد کرده و نیاز مجدد به شیو دارد. از طرف دیگر به خاطر حساس بودن این ناحیه و زبر بودن موهای آن و ریشه‌های عمیق این قسمت اپیلاسیون آن به شدت دردناک بوده و بعد از اپیلاسیون با خون‌ریزی و موهای زیر پوستی و خارش و قرمزی همراه است. به همین علت لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی هم در آقایان و هم خانم‌ها محبوبیت زیادی دارد.

پوست ناحیه تناسلی حساس و لطیف و نازک است و بالعکس موهایی که در این قسمت رشد می‌کنند بسیار زبر و خشن هستند. زبر بودن این موها اصلاح و شیو را سخت کرده و از طرفی رشد سریع موهای این قسمت باعث می‌شود کل وقتی که برای شیو یا اپیلاسیون آن می‌کنید بعد از 48 ساعت نیاز به اصلاح مجدد داشته باشد.

مطمئنا هیچ کس دوست ندارد موم یا وکس گرم را در این ناحیه استفاده کرده و پوست خود را بسوزاند. از طرف دیگر به خاطر سفتی موهای این ناحیه از ریشه در آمدن آن هم بسیار دردناک خواهد بود و رشد مجدد این موها به خاطر زبری آن باعث افزایش موهای زیرپوستی و خارش و درد  و حتی خون ریزی در این ناحیه می‌شود. شیو با تیغ و ژیلت هم رفته رفته موهای این ناحیه را زبرتر و خشن‌تر می‌کند و معمولا از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی یکی از پردردسرترین کارها هم برای بانوان و هم آقایان است.

تصویر لیزر ناحیه تناسلی

تا سال‌ها قبل به جز موم و وکس و پودر و کرم موبر و ژیلت هیچ روش دیگری برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی وجود نداشت و مردم چاره‌ای جز اپیلاسیون و شیو نداشتند. با آمدن فناوری لیزر یکی از اتفاق‌های شگرف در عرصه بهداشت و زیبایی رخ داد و بانوان و آقایان بدون تحمل درد اپیلاسیون و شیو روشی را یافتند که بدون هیچ برگشت و به صورت دائمی موهای زائد آن‌ها را از بین می‌برد.

چرا لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی بهتر از روش‍های دیگر رفع موهای زائد است؟

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی نسبت به سایر روش‌های رفع موهای زائد برتری بالاتری دارد و به دلیل همین مزایا هم در آقایان و هم در خانم‌ها محبوب است و باعث شده اکثر مراجعه کنندگان کلینیک‌ها خواستار خدمات لیزر موهای زائد ناحیه شرمگاهی باشند به چند مورد از مزایای لیزر نسبت به سایر روش‌ها اشاره می‌کنیم:

  • لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی روشی دائمی است و شما را از شیو دو روز یک بار و اپیلاسیون هفتگی راحت می‌کند.روش‌های دیگر از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی علاوه بر دائمی نبودن وقت گیر و حوصله‌سربر نیز هستند و این مسئله به خصوص برای کسانی که مشغله‌های زیادی دارند دردسر ساز است.
  • اپیلاسیون با موم و وکس ممکن است به خاطر اشتباهات جزئی باعث سوختگی شود.
  • اپیلاسیون با موم و وکس دردناک است و علاوه بر آن باعث رشد موها در زیر پوست می‌شود که این امر خود باعث خارش و درد و قرمزی ناحیه تناسلی می‌شود.
  • به علت تورم اخیر محصولات آرایشی و بهداشتی ژیلت‌های شیو گران شده و در طولانی مدت هزینه شیو بسیار بالاتر از لیزر خواهد بود.
تصویر لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی
  • استفاده از تیغ و ژیلت خطر ابتلا به زگیل تناسلی را افزایش می‌دهد.
  • به علت نازک بودن پوست ناحیه تناسلی و زبر بودن موهای این ناحیه به مرور زمان با استفاده از شیو پوست ناحیه تناسلی سیاه می‌شود.
  • شیوهای مکرر باعث زبر و محکم شدن موهای ناحیه تناسلی می‌شود.
  • در صورت عدم اصلاح موهای ناحیه تناسلی این موها سبب افزایش تعریق شده و این عرق ار به خود جذب کرده و علاوه بر بوی بدن باعث افزایش بیمار‌های قارچی و بیماری‌های عفونی دستگاه تناسلی می‌شود.

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی و انواع آن

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی انواع مختلفی دارد. معمولا اکثر بانوان به خاطر خجالت یا شرم فقط ناحیه بیکینی را لیزر می‌کنند. بیکینی همان ناحیه بیرون از شورت است. اکثرا در این روش بالای ناحیه شرمگاهی هم لیزر می‌شود که البته به خود داوطلب هم بستگی دارد.

نوع دیگر لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی لیزر برزیلی است که در این روش مراجعه کننده باید کاملا برهنه شود و تمام ناحیه بیکینی و شرمگاهی لیزر می‌شود.

مراقبت‌های قبل از لیز موهای زائد ناحیه تناسلی

باید یک ماه قبل از درمان از اپیلاسیون و رفع موهای زائد با وکس و موم خودداری کنید چون ریشه موها باید کاملا سالم تمیز و دست نخورده بماند تا لیزر بتواند به آن نفوذ کرده و آن را از بین ببرد. دوازده تا بیست و چهار ساعت قبل از لیزر موهای زائد قسمت‌های مورد نظر را با تیغ یا ژیلت اصلاح کنید و مراقب باشید حین این کار پوست خود را زخمی نکنید چون موقع لیزر باعث ایجاد درد و عمیق شدن زخم می‌شود.

لیزر ناحیه تناسلی آقایان

پیش از لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی حتما حمام کنید. هنگام استحمام حتما از شامپو و شوینده‌هایی استفاده کنید که pH آن برای ناحیه تناسلی و واژن مناسب است و از شوینده‌های شیمیایی معطر استفاده نکنید چون مواد شیمیایی موجود در این شوینده‌ها پوست نازک ناحیه تناسلی را تحریک کرده و باعث می‌شود که بعد از پایان لیزر احساس سوزش و درد کنید.

اگر قصد لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی را دارید به هیچ وجه این ناحیه را در معرض آفتاب قرار ندهید و از سولاریوم استفاده نکرده و برنزه نکنید. همچنین لباس گشاد، راحت و نرم بپوشید چون لباس تنگ باعث اصطکاک پوست و تحریک آن شده و باعث می‌شود بعد از لیزر این ناحیه دچار سوزش شود و همچنین بعد از لیزر نیز به هیچ عنوان از لباس‌های تنگ استفاده نکرده و دامن‌های گشاد بپوشید. چون لباس تنگ به ناحیه لیزر شده می‌چسبد و دمای آن را بالا می‌برد و همچنین اگر لباس کاملا تمیز نباشد ممکن است باعث عفونت شود.

آیا لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی باعث ناباروری می‌شود؟

شاید شما هم با شایعات زیادی مبنی بر ناباروری در اثر لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی مواجه شده باشید و به رغم علاقه و تمایلی که برای لیزر موهای زائد بیکینی دارید از این کار صرف نظر کرده باشید. ما اینجا به شما می‌گوییم که تمام این شایعات بی‌اساس و کذب است. چرا؟

رفع دائمی موهای زائد ناحیه تناسلی

اصولا اشعه لیزر و پرتوهای آن فقط تا عمق یک میلی‌متری پوست نفوذ کرده و به فولیکول‌های مو می‌رود و توان نفوذ به عمق‌های پایین‌تر را ندارد. حالا رحم و تخمدان‌ها در کجای بدن قرار گرفته است؟ بعد هفت لایه و ماهیچه‌های شکمی. به نظرتان اشعه لیزری که برای نفوذ به عمق یک میلیمیتری پوست طراحی شده توان تاثیر بر رحم و تخمدان را دارد؟ پر واضح است که ناباروری کوچکترین ارتباطی با لیزر ندارد و بنابراین شما اگر صرفا به این مسئله بین لیزر و شیو‌های اعصاب خوردکن دو به شک هستید با خیال راحت به لیزر بروید. اما دلیل این شایعات چیست؟ این شایعات را افراد غیرعلمی و کسانی که کوچکترین اطلاعاتی از لیزر ندارند و یا آرایشگاه‌هایی که با آمدن لیزر کسب درآمد از طریق اپیلاسیون آن‌ها کمتر و کمتر می‌شود و  همچنین مراجعه کنندگانی که از قبل لیزر مشکل ناباروری داشته و از این مسئله بی‌اطلاع بودند و بعد لیزر متوجه مشکل خود شده‌اند را بر سر زبان‌ها انداخته‌اند و هیچ منبع علمی و تحقیقی ندارد و آن‌قدر واضح است که هیچ محقق و پزشکی روی این مسئله تحقیق نکرده است چون اساس کار لیزر به این صورت است که توان نفوذ به بافت‌های زیر پوست را ندارد. پوست خود از سه لایه تشکیل شده که لیزر به لایه سوم پوست نیز نفوذ نمی‌کند. 

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی خانم ها

آیا لیزر باعث سرطان می‌شود؟

برخی از افراد تصور اینکه که چون پرتوهای اشعه ایکس که در عکس‌برداری از بدن استفاده می‎شود سرطان زا است لیزر هم سرطان زا است. در این مورد باید بگوییم که اشعه لیزر از جنس اشعه ایکس و فرابنفش نیست. اشعه ایکس یونیزه است و وقتی وارد بدن می‌شود به DNA سلول آسیب زده و این آسیب زمینه‌ساز بروز سرطان‌هاست اما اشعه لیزر از نوع غیر یونیزه است و وارد بافت­های بدن نمی­شود و فقط به سطح پوست و لایه اول پوست خورده و فراتر نمی‌رود و در نتیجه تنها فولیکول­ها و رنگدانه­ها را تخریب کرده و مانع رشد مو می­شود. از آن گذشته سازمان غذا و داروی آمریکا بی‌خطر بودن اشعه لیزر را تایید کرده است.

تنها آسیبی که لیزر در صورت مراجعه به کلینیک نامعتبر و استفاده از دستگاه با فرکانس نامناسب به پوست شما می‌زند عوارضی مانند سوختگی، تاول، تورم و لکه‌های پوستی است و ارتباطی با ناباروری و سرطان و ایجاد تومور و … ندارد.

چند جلسه لیزر برای از بین رفتن کامل موهای زائد ناحیه تناسلی نیاز است؟

در هر جلسه لیزر فقط تعدادی از موها که در مرحله رشد هستند از بین می‎روند و برای از بین رفتن کامل موها شش تا هشت جلسه لیزر نیاز است. معمولا بعد از شش تا هشت جلسه حدود 80 درصد از موهای زائد ناحیه تناسلی از بین می‌رود. اما به طور کلی تعداد جلسه در هر فرد متفاوت است. ممکن است در برخی با چهار جلسه لیزر تمام موها از بین برود و در شخص دیگر نیاز به ده جلسه باشد.

fa_IRفارسی